استخدام طراح وب


شما در حال مشاهده نسخه قدیمی وبسایتم هستید. جهت مشاهده وبسایت شخصی جدیدم اینجا کلیک کنید یا جهت همکاری در حوزه دیزاین به وبسایت مرکز طراحی اسپیرال مراجعه کنید!

مقالات

[ نقد هنرهای تجسمی | طراحی وب | نقد ادبی | عمومی | تمام مقالات ]

فهرست مقالات با موضوع نقد هنرهای تجسمی

هنرمندان، میزبان شام آخر مسیح

در این مقاله، مروری ساختاری و فرمی داریم به سه نقاشی شاخص عصر رنسانس و باروک با موضوع شام آخر از سه هنرمند متفاوت. ابتدا نگاهی مختصر می‌کنیم به ویژگیهای فرمی و هندسی هر اثر و در نهایت سیر تغییر این ویژگیهای فرمی را در طول زمان بررسی می‌کنیم.... ادامه مطلب »
موضوع: نقد هنرهای تجسمی | تاريخ: 22/4/1394

نگاهی بر ماهیت نقاشی منظره چینی: فرم و ساختار

نقاشیهای چینی معمولا در تومارهایی دراز کشیده می‌شد که گاه طولش به چهار و نیم متر می‌رسید و می‌بایست از راست به چپ باز می شد؛ در هر بار فقط بخش کوچکی از آن را می‌شد دید، و آن هم فقط برای دو یا سه نفر میسر می‌شد. ... ادامه مطلب »
موضوع: نقد هنرهای تجسمی | تاريخ: 12/10/1391

نگاهی بر ماهیت نقاشی منظره چینی: طبیعت معنادار

در تفکر چینی، اهمیت تهی بودن کمتر از ایده مکمل بودن یین و یانگ نیست. محدوده خالی که در یک نقاشی رها شده است و یا در شعری ناگفته مانده است، به فضای کیهانی اجازه می دهد همه چیز به گردش و حرکت در آید و به شکل نامرئی به هم بپیوندند...... ادامه مطلب »
موضوع: نقد هنرهای تجسمی | تاريخ: 12/10/1391

نگاهی بر ماهیت نقاشی منظره چینی: آئین نقاشی

تمایز هنر شرق دور از هنر مغرب زمین به تفاوت‌های بنیادین جهان بینی آنها بازمی‌گردد. روابط میان انسان، طبیعت و آفریننده در این دو سوی جهان تفاوتهای چشمگیری دارد. «در نظر چینی ها انسان بر طبیعت مسلط نیست؛ بلکه...... ادامه مطلب »
موضوع: نقد هنرهای تجسمی | تاريخ: 12/10/1391

هبوط مریم و کودک در رنسانس*

در این مقاله، چهار نقاشی با موضوع مریم و کودک از چهار هنرمند شاخص سده های رنسانس، با رویکردی ساختارگرایانه مورد تجزیه و تحلیل و نهایتا مقایسه قرار می گیرند. هدف از این مقایسه، ردیابی تاثیرات جهان بینی و بینش رنسانس بر ساختار و فرم این آثار نقاشی است.... ادامه مطلب »
موضوع: نقد هنرهای تجسمی | تاريخ: 16/5/1389

درباره من | قفسه | English | ديوار يادگاري
www.Hamed-BD.com © 2003-2013
استفاده از محتوای سایت فقط با ذکر منبع مجاز است.